Ulaştırma Bakanı Uraloğlu: Türkiye’de 5G Abone Sayısı 34 Milyona Ulaşıyor
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin 81 ilinde kademeli olarak devreye alınan 5G teknolojisinin, yalnızca 40 gün içinde yaklaşık 34 milyon abone sayısına ulaşacağını duyurdu. Uraloğlu, Türkiye'nin önümüzdeki iki yıl içerisinde 5G hizmetini ülke genelinde yaygınlaştırmayı amaçladığını ifade etti. Bakan Uraloğlu, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK) tarafından düzenlenen, Uluslararası Telekomünikasyon Birliği (ITU) destekli Küresel Düzenleyiciler Sempozyumu 2026'nın açılışında yaptığı konuşmada, 5G teknolojisinin ülke genelinde hızla benimsenmesine vurgu yaptı. "Başladığımız günden itibaren, yaklaşık 21 milyon abone, yani Türkiye’nin genel nüfusunun dörtte biri bu yenilikçi teknoloji ile buluştu. Kısa süre içinde, 12.5 milyon yeni 5G abonesi daha eklenerek toplamda 34…