Metro Türkiye, Türk Somonu’nu tezgahlara taşımaya başladı: “Gelecek nesillere bırakılması gereken değer”

Metro Türkiye, Türk Somonu Yetiştirme Projelerine Hız Kesmeden Devam Ediyor

Metro Türkiye, Samsun’da Türk Somonu yetiştirme projesi kapsamında ilk hasadını gerçekleştirdi. Karadeniz açıklarında Samsun’un Yakakent ilçesinde Parlak Su Ürünleri ve Skretting Türkiye iş birliğiyle geliştirilen Metro Premium Türk Somonu, ekosistemi korumaya yönelik yenilikçi yöntemlerle yetiştiriliyor. 350 tonluk hasat sonucunda 250 ton deniz balığının yem olmasının önüne geçildi.

Metro Türkiye, raflardaki yerini almaya başlayan Metro Premium Türk Somonu için Samsun’da bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Hamit Baykal, Parlak Su Ürünleri Genel Müdürü Sezgin Arslan ve Skretting Türkiye Genel Müdürü Ziya Özaydın katıldı. Projeye dair detaylar basın mensuplarıyla paylaşıldı ve sorular yanıtlandı.

“Gelecek Nesillere Değer Katan Bir Proje”

Metro Türkiye Satın Alma Direktörü Baykal, projenin önemine değinerek, “Balığı ticari bir ürün olarak değil, gelecek nesillere bırakılması gereken bir değer olarak görüyoruz. Sürdürülebilir balıkçılık projeleriyle deniz balıklarının geleceğe aktarılmasına katkı sağlıyor ve Türk Somonu projesiyle bu hedefi gerçekleştiriyoruz” dedi. Metro Premium Türk Somonu’nun çevreye katkısının yanı sıra sofralardaki kalite ve güvenceyi de arttırdığı vurgulandı.

Ürünün izlenebilirliği konusuna da değinen Baykal, tüketicilere üretim sürecinin şeffaf bir şekilde sunulduğunu belirtti. Toplamda 227 ayrı kalite kontrol sürecinden geçen Metro Premium Türk Somonu, kalitesiyle dikkat çekiyor ve aynı kalite standartlarına sahip diğer balıklar gibi reyonlarda yerini alıyor.

Gelecekte de Başarıyı Yakalamaya Kararlıyız

Parlak Su Ürünleri Genel Müdürü Arslan, Türk Somonu’nun yetiştirme sürecine ilişkin detaylı bilgi verdi. Balık çiftliğinin kontrol mekanizmalarıyla ilgili bilgiler veren Arslan, “Günlük olarak balıkları izliyor ve beslenmelerini kontrol ediyoruz. Projemizde günlük 20 ton civarında yem kullanılıyor” açıklamasında bulundu. Skretting Türkiye Genel Müdürü Özaydın ise yem konusundaki detayları paylaşarak, başarılı projelerini Türk Somonu üzerinde de gerçekleştireceklerini belirtti.

Metro Türkiye’nin reyonlarında bulunan Metro Premium Türk Somonu ve diğer balıklar, tüketicilere QR kod aracılığıyla kolaylıkla ulaşılabilir. Ürünlerin Türkçe ve Latince adı, hasat tarihi, son kullanma tarihi, yetiştirildiği yer, kuluçkahane bilgileri gibi toplamda 12 farklı kriter tüketiciye sunuluyor.

Related Posts

Mehmet Şimşek’ten kamuda tasarruf açıklaması: Mali disiplinin pekiştirilmesi için gerekli tüm adımları atacağız

Hazine ve Maliye Bakanlığı, tasarruf tedbirleri kapsamında 145 kamu idaresine bağlı 1279 harcama birimini denetledi, aykırı 2 bin 160 işlem tespit etti

Dünyanın en büyük varlık fonunun CEO’su oran verdi: Güvenli liman altında yeni rekor tahmini

DoubleLine Capital CEO’su Bond King olarak bilinen Jeffrey Gundlach, altının fiyatının 4.000 dolara kadar yükselebileceğini öngörüyor. Gundlach, altının güvenli liman olarak ön plana çıktığını ve yatırımcıların riskten kaçınma eğilimlerinin arttığını belirtiyor.

Koca ilçede kala kala 7-8 kişi kaldı: Bittik biz

Osmaniye’nin Kadirli ilçesindeki hal kapanma noktasına geldi. Hal esnafı iş yapamamaktan dert yanarken denetimsizlikten şikayet etti. Korsan ticarete denetim yapılmasını talep eden esnaf, “Eskiden şimdiki satışın 50- 60 katıydı, 100 katıydı belki …

Resmen başladı: Kira sözleşmelerinde yeni dönem

Hazine ve Maliye Bakanlığı, tarafından emlakta denetimi sağlamak ve sahte ilanların önüne geçmek üzere, e-Devlet’ten bildirim zorunluluğuna ilişkin düzenleme resmen başladı. Kira sözleşmelerinin e-Devlet Kapısı üzerinden yapılmasına yönelik …

Türkiye’nin 40 yıllık ünlü çay markası satışa çıkarıldı

Dünyanın önde gelen kahve ve çay şirketlerinden biri olan Jde Peet’s, Türkiye operasyonlarını yeniden yapılandırma kararı alarak çay birimi Of Çay’ı elden çıkarma sürecini başlattı. 1985 yılında Rize’nin Of ilçesinde kurulan ve 2019’da Jde Peet’s …

Antalya 18 milyon turist hedefine emin adımlarla ilerliyor

1 Ocak-7 Mayıs döneminde 2 milyon 300 bin turisti ağırlayan Antalya, bu yıl için belirlenen 18 milyon yabancı turist hedefine emin adımlarla ilerliyor.